28.8.11

Hemma hos oss

Jag lovade min familj att lägga ut bilder över min och Tias lägenhet eftersom de var så nyfikna på hur vi har det. Jag har dragit ut på det under 3 veckor, men nu så. Ignorera den halvtaskiga bildkvalitén bara!





Hallen och vårt osnygga men dugliga kök. Ljuset är hemskt dåligt här och det är relativt litet, vilket gör det svårt att ta ok bilder.





Vardagsrummet. Här har jag väl fixat mest, ändå återstår mycket. Bland annat så ska lapptäcket bli klart till soffan och en del tavlor ska upp. Fick tag i gammal illustrerad botanik i färg som jag ska göra små tavlor av. 


Och sovrummet där jag i princip inte har gjort någonting alls.
Valde att inte fota vissa ytor då de bara ser tomma och tråkiga ut, så mamma och pappa; det kommer senare!

Jag har gått och blivit förkyld, precis som vanligt vid skolstarter. Jag dricker litervis av te i hopp om att bli frisk tills imorgon, har någon en bra huskur att dela med sig av så tar jag tacksamt emot det!

10 kommentarer :

  1. so adorable! i absolutely love the old postcards on your wall <3

    SvaraRadera
  2. - shit vad fint ni har det! :)

    SvaraRadera
  3. var så god!! men jag vet inte om det egentligen är så fint att vara i min blogg haha :---D din blogg är bara så fint och de fotona är väldigt inspirerande. jag tror att du inte talar finska och därefter du troligtvis förstod ingenting jag hade skrivit. men jag kan berätta dig att dina foton inspirerade mig att tala om mitt nya livet i schweiz och hur viktigt det ät att våga göra stora besluten.

    men, mitt svenska är inte det bästa men hoppas du förstod. jag älskar din blogg så så mycket!

    SvaraRadera
  4. Schweiz är ju ett land att besöka. och för mig det är ett land att bo. jag had just flyttat här men det känns så rätt att vara här och leva just så som jag vill. i Finland hade jag inte möjligheter att leva i det här sättet. men jag verkligen hoppas att någon gång i framtiden jag ska flytta tillbaks finland och vara lycklig där. det är äntligen det landet som jag älskar och när alla mina käraste vänner och familj lever.r

    i min bloggtext berättade jag hur jag har lärt i bloggarna att man kan göra sitt liv att vara just som man vill. bloggare är vanliga människor, just like everyone else. du behöver bara försöka. göra besluten. våga.

    äta mycket och sova mer.

    SvaraRadera
  5. Vilken fin blogg du har! Mysiga bilder. Du ser ut att bo fint tycker jag=) Hoppas du kommer trivas bra i Haparanda!

    SvaraRadera
  6. Oj, vad fint du bor! Är det i Haparanda? Svefi är nog den enda folkhögskolan jag har sett..(utom en i Malmö som jag sökte till) Vi var på Haparanda på studiebesök, ägnade två skisser åt att teckna av folkiset ;)

    SvaraRadera
  7. I hope you can speak English or someone could translate this. Could you tell me if you found your floral sheer white lace curtains online somewhere -- or if you could recommend a source to purchase some very similar to them. Thank you.

    SvaraRadera
  8. Ikea! But I don't know if you can buy them online and unfortunately I don't know where you can buy some similar. But look at Ikea! :)

    SvaraRadera